Perfecte trainingsweek

Het is waardevol om structuur in je wekelijkse trainingen aan te brengen. Je vindt hier hoe je de perfecte hardloopweek ontwerpt!

Een gestructureerd programma houdt je gemotiveerd en gezond.

Tips voor een waardevolle trainingsweek

Wat is je plan voor je volgende looptraining?

Snelheidswerk voor pieken in de herfst

Voor topprestaties in het najaar moet je nu de trainingsinspanningen opvoeren.

Summertime, and the livin’ is easy… Het is zomer, en het leven is licht. Maar dat hoeft niet te gelden voor je trainingen. Want ook al is het zomerseizoen voor de meeste lopers de periode om gas terug te nemen;

Looptips Heerlijk zacht bospad kost meer energie

Op een zachte ondergrond kun je heerlijk trainen. Goed voor je spieren, ook al kost het je meer energie.

Meer spierpijn
Als je mocht kiezen tussen de klinkers in jouw woonwijk en met dikke lagen dennennaalden bedekte bospaden, is de keuze snel gemaakt. Als die bospaden goed verlicht zijn, tenminste. De

Zo maak je een heerlijke Thaise wortelsoep

Soep doet de hardloper goed

Waarom is het goed om soep aan je voedingspatroon toe te voegen?

Als hardloper moet je ervoor zorgen dat je goed, gezond en voldoende eet. En drinkt.

Een stevig ontbijt mag natuurlijk niet op het appel ontbreken,

Ontdek ook hoe je met een slimme training voor extra verbranding van calorieën kunt zorgen.

Onder­zoek heeft uitgewezen dat je met drie kwartier intensief trainen liefst veertien uur lang een verhoogde calorieverbran­ding hebt.

Met hardlopen verbrand je grof­weg 60 calorieën per kilometer (lichtere mensen verbranden minder calorieën). De sleutel om ook na je training calorieën kwijt te raken, de zogeheten na­verbranding, ligt bij intensief trainen.